Privatni biznis: Pojednostavljeno!

U privatni biznis krenula sam pre 14 godina, kao i mnogi, sa željom da sam slobodna, da sam sam svoj gazda, da manje radim, da radim šta i kad želim, da bolje živim.
I putem u tih 14 godina mi se događalo sve kao i svima koji ga prolaze. Da radim pa ne samo vise nego zapravo stalno, da ne znam kako ću da isplatim platu, da ne znam kako ću da “skupim” za PDV, da doživim burnout tj. da izgorim od posla, da narušim zdravlje i privatni život, da nekad radim samo da zaradim za plate i doprinose, da sumnjam u sebe jesam li dovoljno dobra i kakva sam ja to poduzetnica u poređenju sa drugima, da pomislim da se samo vrtim u krug, da sve to nema smisla i da je modla bolje da odustanem….i da ‘šta mi je to sve trebalo, da samo želim svoj život nazad.

Kristina Ercegović, žena, majka preduzetnica Business cafe

Još pre tri i po godine prodala sam svoju prvu a kasnije, i drugu firmu. Uz uspeh stigao je i osjećaj mira, sreće, ispunjenosti i zadovoljstva.

Mada, i dalje je ostala želja, ambicija i onaj specifičan nemir koji je prati, da kroz biznis menjam svet na bolje.

Ali ovaj put znala sam da mora biti neko, ali da ja to ne vidim, da mora biti jednostavniji način da to postignem, bez da ponovo putem pregorim kao prvi put.
I zato sam, kad se ovaj treći biznis baš zahuktao, u ovo doba prošle godine poželela ni manje ni više nego kvantni skok. Zaokret mi se ćinio premalo.
I šta sam naućila/podsetila sebe i svoje klijente o biznisu u ovih godinu dana svogg novog zaokreta/verujem, uskoro i kvantnog skoka

1. SVRHA BIZNIISA je rešiti problem i dodati vrednost.
Novac nam daju kupci, zato jer smo im rešili neki problem. Ako rešimo problem jednom Coveku on će nas platiti. Ako rešimo problem mnogih ljudi, ćeka nas mnogo novca.

2. S KIM SI TAKAV SI – važnost i moć networkinga.
Imam osećaj da ne mogu dovoljno ovo da naglasim, zato je i nastao Business cafe. Neopisivo je važno s kim se družimo. Ako oko sebe nemamo osobe koje podstiću naš rast i ohrabruju nas da sledimo svoje snove, gde Cemo stići/ostati? Stoga, vidimo se u Beogradu 27. januara, u 18h, u Mikseru, ulaznice vas ćekaju na licu mesta.

3. PODUZETNIČKI MENTALNI SKLOP
Ajnštajn je rekao da se problemi ne mogu rešiti na istom nivou razmišljanja na kom su nastali, a Gandi je govorio — budi promena koju želis da vidiš u svetu.
Da, svi preduzetnici imaju jednake spoljne izazove — kako i kome prodati, kako naplatiti potraživanja, zatim su to izazovi kvaliteta usluge, brige oko zaposlenih, tehnološki  izazovi, marketing, operacije naravno, sumnja u sebe — jesmo li dovoljno dobri, hoćemo li uspeti i nije li bolje da odustanemo.
Međutim to je sve spolja, a za uspeh je presudno i sve poćinje kako se odnosimo sa ovim iznutra — nagim mentalnim sklopom. Neki kažu da je ono što mislimo i što sebi govorimo zaslužno za čak 90% našeg uspeha. Ha, konaćno je moja ljubav prema psihologiji, kao i radu na sebi i biznisu dobila zaokruženi smisao.
4. MARKETING I PRODAJA
Ono što najćešće mali preduzetnici kažu i sebi u razgovoru i meni na savetovanjima— joj, ja ne volim da prodajem, ja samo hoću da radim svoj posao. Ne volim gnjaviti ljude, neću im ništa uvaljivati jer ne volim ni da meni neko nešto uvaljuje. I sama sam bežala i od prodaje, pa i od marketinga, iako sam ga diplomirala. I sama sam smišjala izgovore nemam sad novaca za to, a onda sam shvatila, OK, a šta ako samo iskoristim sve postojeće resurse.
šta god mislili o marketingu i prodaji bez toga vaš biznis neće postojati pa je bolje da se s njima sprijateljite.
Kako će neko nešto da kupi ako ne zna da postojite?!

A marketing upravo služi tome da kažete ljudima ko ste, šta radite i kako možete da im pomognete.

Ja sam uglavnom tu da vas podstaknem da pokrenete svoj privatni biznis, a ako ga već imate da ga podignete na viši nivo. Kako? Edukacijom i umrežavanjem. Popularno, ljudi mi kažu da od mene dobiju nogom u g… vetar u leđa, potreban podsticaj, konkretna, korisna znanja i korisne kontakte.
Ni ja nikoga u ništa ne uveravam. Informišem šta radim i kako mogu da pomognem.
Jasno deinišem svoje ciljano tržište, jer davno sam naućila da ne možemo svima biti sve, jer onda smo nikome ništa. Ljudi vole da kupuju od stručnjaka, a znamo da ne možemo biti stručni u svemu.
Kažu mnogi poslovnjaci da upravo ono što će vas učiniti bogatim jeste marketing. Njegovo (ne) poznavanje, uz mentalni sklop, je to što na kraju čini razliku.
Znate li ko su nam ciljani kupci, koja vam je niša?
Meni su ciljano tržište mali preduzetnici koji rade na sebi i koji svojim poslom žele da unaprede svet. Zele i uspeh i mir, i sreću, i zadovoljstvo i ispunjenost. I naravno, oni koji žele da postanu takvi preduzemici.
Obraćate li im se jasno porukom kako im pomažete da reše problem?!Porukom kojom stiću utisak da to što nudite žele imati, sad odmah.
Vidite, mnogi nikako da shvate – radi se o našim kupcima, a ne o nama. Bit je kako naš proizvod/usluga rešava njihove probleme. Bez uveravanja. Bez uvaljivanja. All s jasnom i ciljanom komunikacijom.

PROBLEM – REŠENJE – KORIST

Sve je energija. Ljudi osete Kad niste autentićni. A zašto uopšte bežimo od reči prodaja?
Zato što ne volimo odbijanje, shvatamo to NE, koje smo svi toliko puta čuli u životu na ličnom nivou. Nađite zato format koji vam odgovara, all nema bežanja od marketinga i prodaje. Baš tu se krije kljuć uspeha i novac.

5. UPRAVLJANJE VREMENOM
Pre par dana kad sam ostavljala sina u školi, prišao nam je njegov drug. Pogledao me i rekao — Oprostite, baš mi je žao što ne mogu da dodem kod vas da se igram s Lukom, NEMAM VREMENA. To dete ima nepunih 7 godina i nema vremena! Kažem u šoku — pa kako nemaš vremena, imaš sedam godina šta radiš da nemaš vremena za igru. I on odgovara — MORAM da pišem domaći zadatak kad dođem kući, MORAM da ćuvam sestru, ltd.
Njegove reći NEMAM VREMENA I MORAM odzvanjaju mi još danas u ušima. Baš me dirnula to naša scena. Mnogi tako žive. I sama sam godinama to iste reći izgovorila sebi i drugima stotinu puta.

 

Mora se jedino umreti (ok, i platiti porez), a vremenom možemo i treba da upravljamo jer način na koji ga provodimo je, zapravo, naš  život.

Hoćemo li živeti ill životariti i preživljavati, naš  je izbor. Svi imamo istih 24 sata na raspolaganju. Kada smo mali preduzetnici imamo hrpu ideja. No, moramo da se fokusiramo, moramo da kazem, ne mnogim idejama, već mnogim prilikama i svim ljudima koji nas ne podržavaju.
Najvrednija spoznaja oko upravljanja vremenom je FOKUS i pravilo 80/20 koje govori — 20% aktivnosti doneće nam 8o% rezultata. Stoga, napravite veliko pospremanje i POJEDNOSTAVNITE SVOJ ŽIVOT. I onda se fokusirajte na to što zaista želite. Pitajte se, potom, je li to nešto nužno napraviti? Ako jeste, morate li vi lično ili morate da delegirate/outsourcujete?
I ne mogu ništa da pričam o upravijanju vremenom, a da ne spomenem ustajanje u 5 ujutro. Sta čete, pobogu, da radite tako rano? To je vreme za rad na sebi, za rad na svom biznisu, na onim važnim stvarima, a ne hitnima. Na onom za šta nikad ne nalazimo vreme. Vreme za vežbanje, meditacije/molitve, planiranje, pisanje, vizualizacije…šta god želimo. U miru i tišini dok drugi spavaju.

6. STANDARDIZACIJA – PROCEDURE
Još jedan naćin da bolje planiramo svoje vreme, to da budemo produktivni i motivišemo ljude jeste da propišemo sve aktivnosti u poslovanju, šta se kako i zašto radi. Tada nam je i posao skalabilan (pojam koji voli start-up zajednica). Tada smo slobodni. Biznis može bez nas. Tada možemo da vratimo svoj život nazad.

 

7. VIZIJA

Imate li viziju? Jednostavnu, jasnu, onakvu  koja vas i sve oko vas motiviše i toliko veliku da vas pomalo i plaši?
Moja je da transformišem kulturu kukanja u regiji u k-ulturu preuzimanja odgovornosti. Kako vidite ovaj svet? Ja vidim ovu regiju kao mesto gde ljudi ne da odlaze, nego dolaze i si žele živeti ovde, jer je ovde kvalitet života divan i kad svi zajedno podignemo standard i kroz naše biznise poboljšamo ovaj kutak sveta, svima možemo da budemo primer.

8. AKCIJA
Naravno, ništa nema bez stalne, dosledne akcije, no bitno je da smo posvećeni svojoj nameri i viziji, a ne iscrpljujućem radu. Dakle, da radimo pametnije, a ne (još) više.

 

9. PROSLAVA
I za kraj, a nikako ne najmanje važno. Ne zaboravite da slavite svoje uspehe, uživajte u procesu, proslavite rezultate. To onaj hedonist u meni nije mogao da prećuti.
Svakako, u biznisu ima još puno puno toga i o svemu ovom mogu da se pišu i posebne knjige. Ovo je samo moj osvrt na mojih poslednjih godinu dana i verujem da će informacije stići kome su potrebne..

 

Prijavite se na našu email listu !

* indicates required
Mrezni Marketing kao Biznis

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. Dismiss